Навчання дошкільника математики - це передусім формування
логіко-математичної компетентності - тобто вміння застосовувати знання у
повсякденному житті. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має показати та
пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий інтерес до
цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.
Пропонуємо декілька порад батькам про те, як можна розвивати
логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час
повсякденного спілкування.
«МАТЕМАТИЧНІ»
ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ НА ПРОГУЛЯНЦІ»
Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах,
вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив.
Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу чотири, а ти повториш
за мною двічі ( тричі...)». Така гра сприятиме закріпленню навичок лічби,
розвитку уваги.
«У КІМНАТІ»
• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку запропонуйте їй
знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 ).
• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяті та
підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх.
• Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір наприклад: запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні
атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, не забувайте хвалити його
старанність.
«НА КУХНІ»
• Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти.
• Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Це завдана
розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та
сенсорику.
• Приготування вареників - цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк
допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а
скільки разом.
• Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу.
Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.
• З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, якщо
вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить.
• Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості
геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка
схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника ».
«В ПРИРОДІ»
• Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера,моря) можна
полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде оголосити конкурсна
віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
• Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.
• Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на
дальність: хто кинув далі, хто ближче.
• 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей
викластиякусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів використано більше.
• Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок
більше?»
• Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до
дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти найтовстіше
дерево.
Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення вашого малюка цікаво і
цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють
формування не лише відповідних математичних вмінь але й загальної життєвої
компетенції дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з
інших галузей.
Немає коментарів:
Дописати коментар